Τα "κακά" τρόφιμα της εγκυμοσύνης

 

 

Επιτέλους φεύγεις διακοπές!!!  Όμως φέτος έχεις και παρέα. Είσαι ΕΓΚΥΟΣ!!! Πρώτον, συγχαρητήρια και δεύτερον, ΨΥΧΡΑΙΜΙΑ!

Στην τελευταία επίσκεψή σου στον γυναικολόγο, σίγουρα πήρες κάποιες οδηγίες.  Κάποιοι γιατροί είναι πιο χαλαροί και άλλοι κάποιοι πιο αυστηροί. Πρέπει όμως να έχεις πάντα στο μυαλό σου πως δεν είναι όλες οι εγκυμοσύνες ίδιες, ακόμα και στην ίδια γυναίκα. Δεν είναι ανάγκη να κάνεις διαγωνισμό με την έγκυο φίλη σου για το ποια έχει περισσότερες ελευθερίες. Εκτός από τη γραμμή του κάθε γιατρού, σίγουρα έχεις κάποιες διαφορές από τη φίλη σου. Γενικά, να θυμάσαι πως οι οδηγίες έχουν σκοπό να σε προστατέψουν και όχι να σε αγχώσουν.

Ξεκινάς λοιπόν για τις πολυπόθητες διακοπές σου. Είτε πηγαίνεις στο χωριό σου, όπου σε περιμένουν οι συγγενείς για να σε περιποιηθούν, είτε πας κάπου αλλού, υπάρχουν κάποια τρόφιμα που πρέπει να προσέξεις. Εμείς απομονώσαμε τις διατροφικές οδηγίες, οι οποίες είναι κοινές για όλους τους γιατρούς και όλες τις έγκυες, για να σε βοηθήσουμε να τις έχεις πιο συγκεντρωμένες.

Brown Shell Egg and Silver Hand Whisk

  • Ωμά αυγά

Από τα αυγά είναι γνωστό πως μπορείς να πάθεις σαλμονέλα, και σίγουρα η εγκυμοσύνη δεν είναι η κατάλληλη περίοδος για να δοκιμάσεις την τύχη σου. Άρα, δεν τρως ωμό/ χτυπητό αυγό ή ζύμη που περιέχει ωμό αυγό, ούτε μια σταλιά για να δοκιμάσεις. Στην εξοχή που είναι πολύ πιθανό, τα αυγά να είναι φρέσκα μεν, αλλά από τις κότες του γείτονα, που δεν ξέρεις πόσο υγιείς είναι, ΔΕΝ τρως αυγά που δεν είναι καλά μαγειρεμένα. Επίσης, επειδή η σαλμονέλα βρίσκεται στο κέλυφος του αυγού, όταν διαχειρίζεσαι αυγά, να πλένεις καλά τα χέρια σου μετά.

Steak Food

  • Ωμό κρέας

Γνωρίζεις πως το κοτόπουλο πρέπει να είναι καλά μαγειρεμένο, όμως τώρα που είσαι έγκυος, πρέπει να είναι όλα τα κρέατα καλά ψημένα. Ξέχασε τη δοκιμή του κιμά, όταν φτιάχνεις μπιφτέκια (και όμως υπάρχουν αρκετοί που τρώνε ωμό κρέας), τη μπριζόλα που την προτιμάς να «τρέχει» αίμα, και το καρπάτσιο που τρως στο αγαπημένο σου ιταλικό. Το ωμό κρέας μπορεί να είναι φορέας βακτηρίων που αν δεν έχει ψηθεί καλά για να «καταστραφούν» μπορεί να σου δημιουργήσει από απλή δυσπεψία, μέχρι σοβαρότατη δηλητηρίαση, και στην κατάσταση σου δεν το θέλεις.

Person Eating Sushi

  • Ωμό ψάρι

Το sushi είναι της μόδας, αλλά όχι για εσένα τώρα που είσαι έγκυος. Όπως και με το ωμό κρέας και το αυγό, ό,τι είναι ωμό είναι δυνητικός φορέας μικροβίων, άρα ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟ. Άσε το sushiγια αργότερα, αφ’ ότου γεννήσεις και για τώρα προτίμησε την κλασική ψαροταβέρνα. Εκεί μπορείς να απολαύσεις το ψαράκι σου μαγειρεμένο και να αισθάνεσαι και να είσαι ασφαλής. Εννοείται, πως μεζέδες με ωμά θαλασσινά (αχινόσαλάτα, γυαλιστερές, κυδώνια, κλπ), ανήκουν στα επικίνδυνα τρόφιμα και άρα ΔΕΝ ΤΑ ΤΡΩΣ.

Two Person Holding Drinking Glasses

  • Αλκοόλ

Έχεις πάει διακοπές και δεν θα βγεις το βράδυ να πιείς ένα ποτάκι; Ευτυχώς υπάρχουν πλέον μπύρες χωρίς αλκοόλ αλλά και κρασί χωρίς αλκοόλ. Φυσικά, μπορείς να παραγγείλεις και κοκτέιλ χωρίς αλκοόλ. Το μειονέκτημα του αλκοόλ είναι πως δεν υπάρχουν επιστημονικά δεδομένα για το ποια είναι η «ασφαλής» ποσότητα που μπορείς να καταναλώσεις όταν είσαι έγκυος. Η οδηγία λοιπόν είναι ΟΧΙ ΑΛΚΟΟΛ.

Six White Ceramic Mugs

  • Καφές

Ευτυχώς μπορείς να απολαμβάνεις άφοβα τον καφέ σου ακόμα και στην περίοδο της εγκυμοσύνης. Είναι ένας τρόπος να αντιμετωπίσεις και την υπνηλία που μπορεί να έχεις. Όμως η υπερβολική κατανάλωση καφέ μπορεί να σου δημιουργήσει δυσάρεστα συμπτώματα, όπως ταχυκαρδίες, αρρυθμίες, νευρικότητα, καούρες και ζαλάδες. Βέβαια θα αναρωτιέσαι «ποια θεωρείται υπερβολική κατανάλωση καφέ». Εμείς απλά θα σε συμβουλέψουμε, να αποφεύγεις τον στιγμιαίο καφέ (τύπου φραπέ και νες) και να περιοριστείς στον 1 καφέ την ημέρα.  

Close-up of Cheese

  • Μη παστεριωμένα γαλακτοκομικά

Η παστερίωση είναι η διαδικασία με την οποία τα γαλακτοκομικά γίνονται ασφαλή για κατανάλωση αφού οι παθογόνοι μικροοργανισμοί που περιέχονται «καταστρέφονται». Επίσης με την παστερίωση αυξάνεται και η διάρκεια ζωής των γαλακτοκομικών προϊόντων. Τώρα που είσαι έγκυος, μη δοκιμάσεις τη σπιτική φρέσκια μυζήθρα που σε κερνάνε και σίγουρα μην πιεις το γάλα που μόλις άρμεξε η γιαγιά. Τα κίτρινα ώριμα τυριά, όπως το κασέρι, η γραβιέρα, το λαδοτύρι και το γιαούρτι είναι ασφαλέστερες επιλογές, αν θες να δοκιμάσεις κάποιο παραδοσιακό προϊόν.

  Person Holding Brown Wooden Bowl With Vegetable Salad Inside

  • Ωμές σαλάτες

Μόνο στο σπίτι σου ωμά πράσινα φυλλώδη λαχανικά, όπως το μαρούλι. Μόνο έτσι θα είσαι σίγουρη πως είναι πολύ καλά πλυμένη η σαλάτα σου και ασφαλής. Όταν βρίσκεσαι στο ταβερνάκι, προτίμησε βραστά λαχανικά, όπως κολοκυθάκια, χόρτα, βλίτα και αμπελοφάσουλα που είναι της εποχής.

Cooked Food on Bain-marie

  • Γλυκά

Η εγκυμοσύνη φαντάζει σαν μια περίοδος που μπορείς να τρως ό,τι θες και όσο θες. Σε πληροφορούμε πως δεν είναι ακριβώς έτσι. Δεν μπορείς να τρως κάθε μέρα παγωτό, κρέπα και βάφλα, γιατί πολύ απλά θα πάρεις αρκετό βάρος, το οποίο δεν κάνει καλό ούτε σε εσένα, ούτε στο μωρό. Επιπλέον τα πολλά γλυκά μπορούν να διαταράξουν το σάκχαρό σου. Απόλαυσε ένα ωραίο και πλούσιο γλυκό, αλλά όχι καθημερινά. Προσπάθησε να το μοιραστείς.

Οι περιορισμοί είναι σημαντικοί για να περάσεις ευχάριστες διακοπές χωρίς απρόοπτα. Μην ξεχάσεις να πάρεις μαζί σου τα συμπληρώματά σου και φυσικά το μαγιό σου και την καλύτερή σου διάθεση.

 

Οι πρώτες διακοπές με μωρό

Οι πρώτες διακοπές με μωρό

Τα παιδιά χρειάζονται τα λιπαρά στη διατροφή τους;

Τα παιδιά χρειάζονται τα λιπαρά στη διατροφή τους;

"Ανεξήγητη" υπογονιμότητα: ο ρόλος της διατροφής

"Ανεξήγητη" υπογονιμότητα: ο ρόλος της διατροφής
ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ:
Facebook
Twitter
Instagram