Κόλπα για να φάει το παιδί μας λαχανικά!

Τα λαχανικά είναι μία σημαντική ομάδα τροφίμων που έχει πολλά να προσφέρει στον οργανισμό μας.
1. Είναι πλούσια σε φυτικές ίνες υποστηρίζοντας τη λειτουργία του εντέρου και του ανοσοποιητικού μας.
2. Είναι πλούσια σε βιταμίνες, μέταλλα και ιχνοστοιχεία.
3. Είναι πλούσια σε νερό και ηλεκτρολύτες Ενυδατώνουν το σώμα μας και προστατεύουν την καρδιά μας.
4. Περιέχουν διάφορες φυτοχημικές ουσίες με αντιοξειδωτική και αντιφλεγμονώδη δράση, και μας προστατεύουν από τη φλεγμονή, τον καρκίνο και τη γήρανση.
Παρόλο που τα ομαδοποιούμε, το κάθε λαχανικό έχει τα ιδιαίτερα οφέλη του. Αλλά μας προσφέρει το καρότο, άλλα η ντομάτα, άλλα το μαρούλι. Γι' αυτό είναι πολύ σημαντικό να καταναλώνουμε ποικιλία λαχανικών. Οι διαιτολόγοι επιμένουμε στην κατανάλωση 5 μερίδων φρούτων και λαχανικών την ημέρα, από 5 διαφορετικά χρώματα την ημέρα, όμως αυτό κάποιους γονείς τους αγχώνει.
Πώς θα καταφέρω να δώσω στο παιδί μου τα λαχανικά που χρειάζεται;
Μην αγχώνεσαι! Δε θέλει κόπο αλλά τρόπο (και πολλή υπομονή!!!)
Καταρχάς είναι σημαντικό να μην ανησυχείς για την ποσότητα που θα φάει. Δε χρειάζεται να τρώει ολόκληρα μπολάκια με σαλάτα για να είναι υγιές.
Η μερίδα λαχανικών για τα παιδιά προσχολικής ηλικίας είναι μόλις 1 κουταλιά σούπας για κάθε χρόνο της ζωής του, μέχρι τα 5.
Για παράδειγμα για ένα παιδάκι 3 ετών η μερίδα λαχανικών είναι
3 έτη Χ 1κ.σούπας = 3κ.σούπας λαχανικών/ μερίδα. Καταναλώνοντας 3κ.σούπας λαχανικών 2-3 φορές/ ημέρα έχει καλύψει τις ημερήσιες ανάγκες του.
Μιμήσου τις στρατηγικές marketing της βιομηχανίας τροφίμων και χρησιμοποίησε μερικά κόλπα για να “πουλήσεις” τα λαχανικά στα παιδιά:
  • Χρησιμοποίησε κουπατ για να τα κόψεις σε όμορφα σχεδιάκια. Επίσης στο διαδίκτυο μπορείς να βρεις πολλές ιδέες για να φτιάξεις “παιχνιδιάρικα” πιάτα λαχανικών.

 

 

  • Κάλεσε φίλους στο σπίτι. Τα παιδιά παραδειγματίζονται και μιμούνται. Επίσης όταν πεινάσουν κατά τη διάρκεια τού παιχνιδιού, οι άμυνές τους πέφτουν.
  • Πρόσθεσε αλεσμένα ή τριμμένα λαχανικά σε αγαπημένα του φαγητά. Τα κεφτεδάκια και τα μπιφτέκια γίνονται πολύ αφράτα όταν περιέχουν κολοκύθι, ντομάτα, κρεμμύδι, καρότο, πιπεριά και το κοκκινιστό πιο γλυκό όταν περιέχει καρότο. Επίσης ποιός μπορεί να αντισταθεί σε ένα κέικ καρότου σε μικρά φορμακια των muffins;
  • Φτιάξε την αγαπημένη κόκκινη σάλτσα των παιδιών για τα μακαρόνια ή την πίτσα, και εμπλούτισέ την με λαχανικά που μπορεί να έχεις πολτοποιήσει.
  • Πρόσφερε τα λαχανικά σαν πρόχειρο σνακ. Κόψε τα σε στικς και τοποθέτησέ τα σε εμφανές μέρος, χωρίς όμως να προσφέρεις κάτι άλλο παράλληλα. Δώσε το καλό παράδειγμα και κατανάλωσέ τα και εσύ, χωρίς όμως να σχολιάζεις ή να παρακαλάς ή να κάνεις κήρυγμα για την αξία των λαχανικών.
  • Μαγείρεψε τα λαχανικά. Είναι πιο μαλακά και πολλές φορές γίνονται και πιο γλυκά, άρα με πιο ευχάριστη γεύση.
  • Φτιάξτε ένα μικρό λαχανόκηπο. Χώρος μπορεί να βρεθεί παντού. Σκοπός δεν είναι να γίνετε μεγάλοι καλλιεργητές, αλλά να δώσεις την ευκαιρία στο παιδί να παρατηρήσει τον κύκλο της ζωής κάποιου λαχανικού και να είναι υπεύθυνο για αυτό.

 

Η δουλειά είναι δύσκολη. Προσπάθησε να έχεις υπομονή αλλά και σταθερότητα απόψεων. Μπορεί να σου πάρει πολύ χρόνο πριν καταφέρεις κάτι αξιόλογο. Μην απογοητεύεσαι, συνέχισε να προσφέρεις ποικιλία λαχανικών. Μην αναλώνεσαι σε κυρήγματα και καβγάδες.  Με τις φωνές και το αρνητικό κλίμα κατά τη διάρκεια του γεύματος, θα έχεις τα αντίθετα αποτελέσματα.

Ενδιάμεσα γεύματα (σνακ) - Τι λάθη κάνουμε;

Ενδιάμεσα γεύματα (σνακ) - Τι λάθη κάνουμε;

Τα "κακά" τρόφιμα της εγκυμοσύνης

Τα "κακά" τρόφιμα της εγκυμοσύνης

Οι πρώτες διακοπές με μωρό

Οι πρώτες διακοπές με μωρό
ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ:
Facebook
Twitter
Instagram