Ηλεκτρονικά παιχνίδια και λαχανικά. Τι μας δίδαξε ο πρωτοπόρος Ποπάυ
Οι ήρωες των καρτούν σύμμαχοί μας στην καλή διατροφή των παιδιών;
 

Οι διατροφικές επιλογές των παιδιών είναι συχνά ένα καθημερινό άγχος για τους γονείς. Παιδιά που τρώνε πολλά ανθυγιεινά σνακ ή αρνούνται να φάνε τα φρούτα και κυρίως τα λαχανικά τους προβληματίζουν τους γονείς τους.

Νέες έρευνες έρχονται να επιβεβαιώσουν τη «θεωρία του Ποπάυ». Οι ήρωες καρτούν έχουν τη δύναμη να στρέψουν τις προτιμήσεις των παιδιών μας σε πιο υγιεινά τρόφιμα.

Στην πρώτη έρευνα οι επιστήμονες διακόσμησαν το salad bar ενός σχολείου με χρώματα και ήρωες καρτούν που καλούσαν τους μαθητές να φάνε σαλάτα. Επίσης, πρόβαλαν στα παιδιά βίντεο με χαρακτήρες καρτούν που εξηγούσαν στα παιδιά γιατί τα λαχανικά τους κάνουν καλό. Χρησιμοποίησαν, δηλαδή, μία τακτική που χρόνια τώρα χρησιμοποιούν οι εταιρείες fast food για να προωθήσουν τα τρόφιμά τους σε παιδιά.

Στη δεύτερη έρευνα οι ερευνητές χρησιμοποίησαν ένα βιντεοπαιχνίδι, εκπαιδευτικό αλλά και διασκεδαστικό ταυτόχρονα, το οποίο μάθαινε στα παιδιά να τρώνε φρούτα και λαχανικά καθημερινά στο σπίτι.

Και στις δύο περιπτώσεις, τα παιδιά που συμμετείχαν στην έρευνα αύξησαν σημαντικά την κατανάλωση λαχανικών είτε στο σχολείο, είτε στο σπίτι.

Στη δεκαετία του 30 ο Ποπάυ έμαθε στα παιδιά να τρώνε σπανάκι για περισσότερη δύναμη.

Σήμερα, στην κοινωνία των ηλεκτρονικών παιχνιδιών και των ηλεκτρονικών εφαρμογών μπορούμε να μάθουμε στα παιδιά μας τη σημασία των λαχανικών μέσα από ηλεκτρονικά παιχνίδια. Ήδη υπάρχουν παιχνίδια και apps διατροφικής αγωγής που είναι παράλληλα και διασκεδαστικά.

 

Η επιτυχία των ηρώων καρτούν στη διατροφική αγωγή των παιδιών μας οφείλεται σε δύο κυρίως χαρακτηριστικά.

  • Είναι διασκεδαστικά και κάνουν τη διατροφή παιχνίδι
  • Δίνουν στα παιδιά την αίσθηση ότι μόνα τους επιλέγουν τι θα φάνε

 Έτσι, τα λαχανικά γίνονται παιχνίδι, γίνονται δική τους απόφαση και άρα πιο ελκυστικά.

 

Βιβλιογραφία

Cullen, K.W. et al.(2016). Meal-Specific Dietary Changes from Squires Quest! II: A Serious Video Game Intervention. Journal of Nutrition Education and Behavior, Volume 48, Issue 5

Hanks, A et al (2016). Marketing Vegetables: Leveraging Branded Media to Increase Vegetable Uptake in Elementary Schools. Pediatrics, Volume  138, number 2   

Για να γνωρίζεις τα πάντα για την παιδική διατροφή εγγράψου στη σελίδα μας
Δείτε ακόμα...
Επιστροφή στην κορυφή